Szolgáltatás-menedzsment

Forrás:

Cimkék:
dokumentumszolgáltatás, információszolgáltatás, könyvtári szolgáltatások, könyvtári nyilvántartások, elektronikus szolgáltatások, IKT eszközök, kölcsönzési rendszerek, könyvtári terek, elektronikus könyvtár, digitális könyvtár, e-könyv, közhasznú könyvtá

Szerző(k):
Gál Tibor, Kiss Adrien

Közreműködő(k):
Felelős kiadó: dr. Kis-Tóth Lajos,Vezető: Kérészy László
Műszaki szerkesztő: Nagy Sándorné

Megjelenés:
Eger, 2011

Kód:
TAMOP_IK147G4

Pályázat:
TAMOP-4.1.2-08-1-A-2009-0005

Nyelv:

Tankönyvtár:
http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/0005_16_szolgaltatas_menedzsment_pdf/adatok.html

Tananyag leírása:
A tananyag ismerteti a könyvtári rendszerben működő könyvtárak szolgáltatásainak komplex struktúráját. Bemutatja a hagyományos szolgáltatási formákat, azok történetét, gyakorlati példákkal ismerteti a szolgáltatások tervezéséhez és működtetéséhez szükséges tudnivalókat. Felvázolja a könyvtári szolgáltatások új útjait, a digitális korszak technikai fejlődésén alapuló trendeket. Szól a szolgáltatások információs-kommunikációs hátteréről, a felhasználói igények vizsgálatáról. Hangsúlyozza a könyvtárosi kompetenciák fontosságát, elemzi könyvtáros és felhasználó viszonyát a szolgáltatásokban. Érinti a könyvtárak előtt álló kihívásokat és lehetőségeket: oktatástámogatás, közhasznú könyvtár, elektronikus és digitális könyvtár, e-könyv, könyvtári portálok. Szól a könyvtárosképzés szerepéről is.